Główna > Finanse > Mądry kredytobiorca > Bankomat nie wypłacił pieniędzy, a pobrał środki z konta. Co zrobić?

Bankomat nie wypłacił pieniędzy, a pobrał środki z konta. Co zrobić?

Z artykułu dowiesz się, co zrobić, jeśli nie otrzymałeś gotówki, a wypłaciłeś pieniądze ze swojego konta. W jaki sposób odzyskać pieniądze i uchronić się przed takimi błędami?
21.05.2019
209
Czas czytania -
5 min.

Niestety, nikt nie jest ubezpieczony od błędów bankomatu przy próbie wypłaty gotówki. Nikt oprócz czytelników FinHacki. Z artykułu dowiesz się, co zrobić, jeśli nie otrzymałeś gotówki, a wypłaciłeś pieniądze ze swojego konta. W jaki sposób odzyskać pieniądze i uchronić się przed takimi błędami?

Dlaczego nie mogę wypłacić pieniędzy z bankomatu i co robić w takim przypadku?

Bankomat nie wydaje pieniędzy z kilku powodów, które zależą od Ciebie oraz banku.

Oto lista podstawowych problemów z brakiem wypłaty, które możesz rozwiązać samodzielnie:

  • Niewystarczająca kwota na koncie;
  • Nadwyżka limitu wypłaty gotówki;
  • Niepoprawny kod PIN;
  • Uszkodzenie lub zabrudzenie karty;
  • Zablokowanie karty, jeśli upłynął okres jej ważności.

Z mojej strony wszystko jest w porządku, ale nie mogę wypłacić pieniędzy z bankomatu. Dlaczego?

  • Nie ma połączenia z bankiem. Aby wypłacić gotówkę, bankomat wysyła do banku wniosek o dostępność środków na rachunku;
  • Za mało banknotów;
  • Brak banknotów o odpowiednim nominale;
  • Nieoczekiwane wyłączenie zasilania;
  • Uszkodzony bankomat lub błąd systemu.

Jeśli bankomat nie wypłacil gotówki, pierwszą rzeczą do zrobienia jest sprawdzenie kwoty na koncie i upewnienie się, czy bank wypłacił pieniądze. Być może błąd polega na tym, że na koncie nie ma wystarczających środków. Jeśli pilnie potrzebujesz pieniędzy, skorzystaj z bezpłatnej pożyczki w Szybkiej Gotówce - dostępna jest zarówno dla nowych, jak i dla stałych klientów.

Wziąć darmowy kredyt

Gdzie złożyć skargę, jeśli bankomat nie wypłacił pieniędzy, a pobrał je z konta?

Aby zwrócić pieniądze, musisz złożyć skargę w banku. Jednak przed tym działaniem dokonaj działań z podanej poniżej krótkiej listy. Pomoże to przywrócić zablokowane środki na koncie.

  1. Jeśli transakcja została odrzucona, a pieniądze pobrane, zachowaj paragon. Zawiera wszystkie niezbędne dane i służy jako ważny argument przy składaniu skargi.
  2. Jeśli bankomat nie wydał paragonu, zapisz jego numer identyfikacyjny, który jest zwykle zapisywany na boku urządzenia.
  3. Zapisz niezbędne dane: czas, kwotę, którą chciałeś wypłacić oraz adres.
  4. Jeśli na ekranie pojawi się komunikat o błędzie, zrób zdjęcie.
  5. Jeśli bankomat nie jest własnością banku (np. Euronet lub Mbank Planet Cash), zadzwoń do firmy, której numer znajduje się na bankomacie i zgłoś błąd.
  6. Zadzwoń do banku, aby rozwiązać sytuację. Możliwe, nie będziesz musiał składać skargi, a problem rozwiąże się na miejscu.

Zrób to tak szybko, jak to możliwe - rozwiązanie problemu w tym przypadku będzie łatwiejsze.

Reklamacja do banku dotycząca zwrotu pieniędzy

Po rozmowie telefonicznej złóż skargę bezpośrednio do swojego banku. Można to zrobić na kilka sposobów:

  • offline, poprzez osobisty kontakt z oddziałem banku;
  • online, korzystając ze strony internetowej lub aplikacji bankowej;
  • pocztą, wysyłając skargę w formie elektronicznej;
  • telefonicznie, dzwoniąc na infolinię.

Skarga powinna zawierać następujące informacje:

  • datę zgłoszenia;
  • dane osobowe: imię i nazwisko, numer PESEL, adres;
  • opis problemu: datę, godzinę i miejsce znajdowania się bankomatu, powód anulowania wypłaty gotówki;
  • kwotę wypłaconą z rachunku;
  • firmę, która jest właścicielem bankomatu;
  • numer identyfikacyjny urządzenia (zaznaczony z boku);
  • załączniki (kopia pokwitowania i nie dokonanej transakcji, zrzut z ekranu);
  • kwota wypłaty i numer konta, na które zostanie dokonany zwrot.

Przykład reklamacji do banku o zwrot pieniędzy

Miejscowość, Data

Imię Nazwisko

Adres klienta

PESEL

Bank XYZ S.A.

ul. Testowa 123

00-997 Wyrwigrosze

REKLAMACJA

W dniu …………….. o godz. …………. korzystałem z bankomatu o numerze ………. zlokalizowanego w ………………………., przy ul. …………………. (warto podać więcej szczegółów, tzn. opisać, gdzie się znajduje np. obok jakiego sklepu). Jest to bankomat należący do …………….

Używałem karty o numerze …… wydanej do rachunku numer ………….. .

Przebieg zdarzenia: Włożyłem kartę do bankomatu, wpisałem prawidłowy PIN, na ekranie bankomatu wybrałem opcję wypłaty 500 zł. Po dłuższej chwili oczekiwania bankomat zwrócił mi kartę, ale nie wypłacił gotówki. Po zajściu podjąłem powtórną próbę wypłaty 20 zł, która zakończyła się pomyślnie.

Tuż po tym zdarzeniu zgłosiłem problem pod numerem infolinii widocznym na urządzeniu.

W związku z faktem, że bankomat nie wypłacił mi pieniędzy, a saldo mojego konta zostało niesłusznie pomniejszone o 500 zł zwraca się z prośbą o niezwłoczny zwrot tej kwoty na mój rachunek.

Proszę o przekazanie odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej.

Z poważaniem,

PODPIS

Po przesłaniu dokumentów poproś o potwierdzenie otrzymania reklamacji przez bank - można to zrobić w oddziale banku lub na koncie osobistym na stronie internetowej firmy.

Bank może odrzucić skargę. W takim przypadku warto ponownie skontaktować się z bankiem, prosząc o szczegółowe dochodzenie. Na przykład o zapis z kamery bankomatu, aby upewnić się, że pieniądze nie trafiły do osoby korzystającej z urządzenia po Tobie. Jeśli bank odrzuci skargę po raz drugi - skontaktuj się z sądem.

Pozew do sądu

Jakie dokumenty są niezbędne, by zwrócić pieniądze za pośrednictwem sądu?

  1. Dowód, że transakcja była błędna: odebranie pokwitowania o anulowanej operacji, zrzut ekranu bankomatu z błędem.
  2. Nagranie rozmowy telefonicznej z przedstawicielem banku lub pisemne potwierdzenie, że skarga została odrzucona.
  3. Zapisy zapis z kamery monitorującej bankomat, informacje o miejscu gdzie jest bankomat.
  4. Wniosek o dokonanie kontroli bankomatu (aby potwierdzić, że transakcja nie powiodła się).

Procedura rekompensaty środków, które bankomat wycofał z rachunku

  1. Po złożeniu skargi bank zgodnie z polskim prawem ma 60 dni na rozwiązanie problemu. Średnio analiza skargi trwa 1-2 tygodnie. Zależy to od różnych czynników: kwoty zablokowanej na koncie lub firmy, która jest właścicielem bankomatu.
  2. Jeśli korzystałeś z bankomatu innej firmy, na przykład Euronet lub Mbank Planet Cash, rozwiązanie zaistniałej sytuacji może potrwać dłużej.
  3. Podczas dochodzenia pieniędzy, których nie otrzymałeś, są one zablokowane na karcie. Dlatego po rozpatrzniu reklamacji otrzymasz je z powrotem na konto.
  4. Każdy bank sam określa termin składania skarg i odszkodowań. Możesz dowiedzieć się dokładnie o warunkach w banku lub na stronie internetowej firmy.

Jak bezpiecznie wypłacić pieniądze z konta w bankomacie?

Istnieją standardowe zasady bezpieczeństwa: nie przekazuj nikomu kodu PIN, ukryj klawiaturę podczas wprowadzania kodu PIN, nie używaj uszkodzonych lub brudnych kart i tak dalej. Powiemy Ci, jak chronić się jeszcze bardziej, zmniejszając potencjalne problemy do zera.

  1. Wypłacaj pieniądze z bankomatów banku. Na przykład, jeśli jesteś klientem PKO i wypłacasz pieniądze z bankomatu PKO, rozwiązanie problemu zajmie tylko kilka dni. Korzystając z Euronet lub Mbank Planet Cash komplikujesz pracę menedżerów bankowych, ponieważ trzeba będzie rozwiązywać problemy z prywatnym operatorem.
  2. Spróbuj zapamiętać dokładny czas wypłaty gotówki, a także datę i adres.
  3. Nie używaj bankomatów o podejrzanym wyglądzie. Mogą być zainstalowane w nich urządzenia oszustów.
  4. Wybieraj bankomaty znajdujące się w pobliżu kamer monitorujących, aby uzyskać dodatkowe dowody podczas składania skargi.
  5. Zawsze proś o wydruk paragonu.
  6. Jeśli wypłacasz sporą kwotę, nagraj akcję na telefon. Po udanej transakcji wideo może zostać usunięte, jeśli jednak wystąpi błąd - będzie to plus dla przyspieszenia rozpatrywania sprawy.

Jak bezpiecznie wypłacić pieniądze z konta w bankomacie

Zwrot pieniędzy na konto nie zawsze następuje szybko. Może to potrwać od 1 tygodnia do 2 miesięcy. W oczekiwaniu na zwrot środków możesz skorzystać z bezpłatnej pożyczki w Szybkiej Gotówce. Po odblokowaniu pieniędzy na koncie spłacisz dług bez nadpłaty.

Spróbuj darmowego kredytu

Podobne artykuły: