Główna > Finanse > Stać się bogatym > Jak zarabiać na Instagramie?

Jak zarabiać na Instagramie?

Rób zdjęcia i zarabiaj na Instagramie
03.04.2019
2760
Czas czytania -
7 min.

Zarabianie pieniędzy nie było nigdy łatwiejsze niż teraz. Wszystko za sprawą nowoczesnych technologii a przede wszystkim portali społecznościowych. O tym, że w grupie tkwi siła, wiadomo nie od dzisiaj. Instagram nie jest tutaj wyjątkiem, ale w pełni potwierdza tę regułę. Ta społecznościowa platforma fotograficzna, która należy obecnie do Facebooka, powstała w 2010 roku. Dzisiaj gromadzi ponad 700 milionów użytkowników, którzy są potencjalnymi klientami, a my możemy to wykorzystać.

Tym samym nie trzeba nawet pytać, czy można zarabiać na Instagramie, bo właściwe pytanie brzmi – jak zarabiać na Instagramie? Przypomnijmy jeszcze o tym, że Internet otworzył przed nami szereg nowych możliwości finansowych – w tym szybkiego zarobku, bez zbędnych komplikacji – bo dzięki niemu praca na odległość stała się szybka i łatwa. Jednak prawdziwym przełomem w zarabianiu stały się serwisy internetowe i platformy społecznościowe. Jakby nie było, to przecież właśnie społeczeństwo stanowi target wszystkich kampanii reklamowych.

To przecież nam, ludziom, sprzedaje się usługi i produkty. Rozwój Youtuba, Facebooka, Twittera i wreszcie Instagrama umożliwił wprowadzenie zupełnie nowych strategii marketingowych, których podstawą stali się tzw. fluencerzy. Są to osoby cieszące się popularnością, która niesie ze sobą dużą moc opiniotwórczą, stanowiącą olbrzymi potencjał sprzedażowy. Dzięki temu fluencer może promować wybrane produkty czy usługi, które zostaną zakupione lub promowane dalej, przez jego fanów. Chcesz zarabiać na Insta? Musisz zatem zostać fluencerem z prawdziwego zdarzenia!

Instagram co to jest dokładnie i na czym polega jego fenomen?

Jeśli nigdy jeszcze nie miałeś z nim do czynienia i zastanawiasz się, czym jest Instagram? To ogólnie rzecz biorąc, najłatwiej ująć to tak, że jest to serwis społecznościowy połączony z aplikacją, która umożliwia robienie zdjęć, ich edycję oraz publikowanie na platformie. Oczywiście Instagram posiada wiele innych funkcji dodatkowych, które pozwalają na dodawanie komentarzy, filmików, tworzenie postów, analizę ruchu na profilu oraz szereg innych opcji i aplikacji, które można wykorzystać do zarabiania kasy.

Można by zatem powiedzieć, że Instagram w niezwykle prosty sposób umożliwia zarabianie na zdjęciach. Jest to jednak tylko część prawdy, ponieważ skuteczna promocja konta to wielowymiarowy proces, na który składa się kilka czynników. A zdjęcia publikowane na Instagramie są niejako końcowym wynikiem tych starań. Fotografie wrzucone na platformę obserwowane są przez followersów, którzy je lajkują i komentują, tworząc wokół konta swojego rodzaju społeczność. Jak możemy to wykorzystać i jak szybko zarobić kasę na Instagramie? Czyli jednym zdaniem, jak zarabiać na zdjęciach wykorzystując do tego fenomen mediów społecznościowych? Najpierw oczywiście, jeśli jeszcze go nie mamy, musimy założyć sobie konto.

Jak założyć Instagrama?

Rejestracja na Instagramie

O tym, jak założyć konto na Instagramie możemy dowiedzieć się na Facebooku, ponieważ Instagram jest częścią tej platformy społecznościowej. Konto możemy założyć poprzez urządzenie mobilne lub na komputerze. W przypadku smartfonów cały proces przebiega w kilku krokach i jest to:

  • pobranie aplikacji Instagram z Google Play lub App Store – w zależności od tego, czy korzystamy z Androida, czy z iPhone’a
  • zainstalowanie aplikacji
  • zalogowanie się przez Facebooka
  • lub założenie nowego konta poprzez rejestrację.

Zakładając konto na komputerze, musimy:

  • wejść na główną stronę Instagrama
  • zalogować się poprzez Facebooka
  • lub zarejestrować nowe konto.

Rejestracja na Instagramie i gotowy plan działania

Już w trakcie rejestracji warto mieć dokładnie sprecyzowane plany co do tego, jaki będzie profil naszego konta, czyli w jakim obszarze tematycznym będziemy działać. Dzięki temu łatwiej będzie nam zdobyć obserwatorów na Insta, bo to oni będą dla nas kluczowym elementem budowania naszego zasięgu. Sam profil musi być starannie stworzony i dopracowany. Dlatego warto skrupulatnie wypełnić Bio i zadbać o to, aby podać prawdziwe i dokładne dane. Algorytm Instagrama, który decyduje o faktycznym zasięgu i promowaniu zdjęć, jest przychylny dla prawdziwych kont, które podają:

  • dane kontaktowe;
  • geotagowanie (informację o lokalizacji);
  • informacje na temat właściciela profilu;
  • hashtagi (specjalne oznaczenia, które pozwalają na zwiększenie zasięgów).

Jak założyć Instagrama

Kiedy już przejdziemy ten etap, możemy w końcu skupić się na tym, jak się wybić na Instagramie, a tym samym, jak zarobić na Insta.

Lajki i ruch na profilu, czyli jak zdobywać followersów na Instagramie

Nie jest tajemnicą to, że na największe zarobki może liczyć ten, kto ma najwięcej obserwujących na Instagramie. Czyli podstawową kwestią jest tutaj to, jak mieć dużo follow na Instagramie. Nie jest to jednak jedyny warunek. Bo obok liczby obserwatorów, równie istotne jest ich zaangażowanie, czyli tzw. ruch na profilu. Tutaj ważne jest lajkowanie i komentowanie zdjęć. Do czego musimy aktywnie zachęcać naszych fanów. Jest to niezwykle ważny element prowadzenia konta.

Zarabianie na Insta

Często bywa tak, że aktywność użytkowników jest cenniejsza niż ich liczba. Ponieważ nawet jeśli uda nam się zgromadzić kilka tysięcy followersów, a aktywnych będzie tylko kilkaset, to niestety efekty naszych starań nie będą zadowalające. Dlaczego? Ponieważ przełoży się to na wysokość zarobków na Insta. Jak w takim razie wygląda promowanie na instagramie i co zrobić, żeby mieć więcej obserwatorów na Instagramie, którzy są aktywni? Przede wszystkim musimy:

  1. Stworzyć pomysł na Instagrama, czyli świadomie zdecydować o tym, jaki będzie jego temat przewodni (np. zdrowie, uroda, lifestyle, sport, moda, rozwój osobisty, nauka, finanse itd.).
  2. Opracować profil docelowego użytkownika, do którego będziemy kierowali nasz przekaz i dostosować do tego hashtagi, które zwiększą zasięgi postów (np. jeśli promujemy zdrowy tryb życia to używamy hashtag #zdrowytrybzycia).
  3. Robić dobre i przemyślane zdjęcia.
  4. Stosować storytelling w opisach zdjęć.
  5. Regularnie zamieszczać zdjęcia, jednak nie zbyt często (maksymalnie 1-2 zdjęcie na dzień, minimum 1 zdjęcie co dwa dni).
  6. Umieszczać komentarze pod zdjęciami z wezwaniem CTA (pytania do użytkowników typu: czy wy też tak macie, co o tym sądzicie itd.).
  7. Udzielać się na innych profilach.
  8. Obserwować konkurencję.
  9. Analizować statystyki konta poprzez aplikację na Insta, takie jak np. aplikacja Preview – Plan Your Instagram.
  10. Połączyć swojego bloga z Instagramem.

W budowaniu społeczności wokół konta potrzebna jest również interakcja z użytkownikami. W ten sposób powstaje silna więź, która przyda się w trakcie realizacji kampanii sponsorowanych lub promocji własnych produktów. W tym, jak wypromować swojego Instagrama, pomocne będą również inne media społecznościowe, takie jak Facebook, Youtube czy własne blogi. Promocja Instagrama jest niezwykle ważna, bo to właśnie liczba obserwujących oraz ich aktywność pozwoli nam zarobić pieniądze.

Zarabianie na Insta – ile potrzeba obserwatorów – ile zarobimy na Insta?

Jeśli chcemy zarabiać na zdjęciach, minimalnie musimy mieć przynajmniej kilkuset aktywnych użytkowników. Lepiej jednak, żeby było ich około tysiąca. Wiadomo, że im jest ich więcej, tym więcej możemy zarobić na Instagramie. Jeśli chcemy naprawdę zarabiać na Insta, to musimy się liczyć z o wiele większymi liczbami, gdzie 10 tysięcy followersów to podstawa. Niezwykle ważne jest jednak, aby użytkownicy byli aktywni. Istnieje szereg narzędzi, które to weryfikuje. W takiej sytuacji ktoś, kto ma 30 tysięcy obserwatorów, gdzie 25 tysięcy to aktywni followersi, może liczyć na dużo lepsze zarobki niż Instagrammer, który ma 80 tysięcy obserwatorów, z czego aktywnych jest zaledwie 15 tysięcy osób.


Czytaj również: Jak zacząć zarabiać na kryptowalutach w 2019 roku?


Przy tak dużej i aktywnej społeczności można liczyć nawet na kilka tysięcy złotych za jeden post. Zbudowanie takiej grupy nie jest jednak takie proste i może trochę potrwać. Ci, którzy mają kilka tysięcy obserwatorów, mogą natomiast liczyć na kilkaset złotych za post. Jeśli mamy natomiast niecały tysiąc obserwatorów, również zarobimy, jednak tutaj w grę wchodzi kilka – kilkadziesiąt złotych za post. Przechodzimy zatem do konkretów, czyli na czym zarabiać i jak wygląda współpraca na Instagramie z innymi firmami.

Kilka najprostszych sposobów na to, jak zarabiać na instagramie 2019

Kiedy już rozgryźliśmy to, jak mieć dużo follow na Instagramie, możemy przejść do tego, jak zacząć współpracę na Instagramie z firmami i na czym zarabiać? Najpopularniejszymi możliwościami zarobku, które są dostępne praktycznie dla każdego Instagramera, który posiada już odpowiedni zasięg, są przede wszystkim:

  • współpraca afiliacyjna, czyli uczestniczenie w programach partnerskich z różnymi firmami
  • posty sponsorowane promujące usługi lub produkty
  • odpłatne promowanie innych użytkowników
  • sprzedawanie zdjęć
  • współpraca z serwisami marketingowymi, takimi jak IndaHash czy Whitpress.pl (uczestniczenie w kampaniach sponsorowanych)

Zarabianie na Instagram

Pomocne w całym procesie zarządzania kontem i budowania kampanii sponsorowanych, a także śledzeniu ich wyników są aplikacje do zarabiania na Instagramie, takie jak np. PublBox, Websta, Canva, Boomerang, Foursixty, Shoutcart, Tagboard, TagsForLikes, Inselly czy Bit.ly. Pomagają one tworzyć treści oraz odpowiednio je modyfikować i tagować, aby skutecznie trafiały do użytkowników, którzy faktycznie będą zainteresowani konkretnym produktem czy ofertą.

Serwisy typu IndaHash ile można zarobić na takiej współpracy?

Kiedy stawiamy dopiero pierwsze kroki na Insta, a chcemy zarabiać pieniądze, możemy zdecydować się na współpracę z profesjonalnymi firmami, które zajmują się promocją internetową dla różnych marek. Organizują one kampanie sponsorowane, a my jedynie godzimy się publikować wskazane przez nie treści. Jedną z innowacyjnych firm, która organizuje kampanie sponsorowane tworzone na opracowanym przez siebie algorytmie, jest polska firma IndaHash – ile można zarobić na takiej współpracy i kto się do niej kwalifikuje?

Współpracę z IndaHash mogą podjąć Instagramerzy, którzy mają więcej niż 700 obserwatorów. Stawki przy minimalnych liczbach liczone są w złotówkach za post. Jeśli publikujemy dużo postów, a nasi followersi są wierni i aktywni, może to być dodatkowy zarobek, który wraz ze wzrostem liczby obserwatorów, również będzie wzrastał. Zanim jednak zdecydujemy się na stałą współpracę z jakąkolwiek firmą, zapoznajmy się z warunkami umowy i przypilnujmy tego, aby promować produkty i usługi zgodne z profilem naszego konta, a tym samym z zainteresowaniem naszych followersów.

Korzystny Program Partnerski

Dla wszystkich posiadaczy Instagramowych profili finansowych przygotowaliśmy niezwykle korzystną współpracę afiliacyjną. Zapraszamy do skorzystania z naszego programu partnerskiego, który pozwala na uzyskanie atrakcyjnej prowizji. Swój zarobek możesz sam wynegocjować w oparciu o liczbę followersów i wielkość ruchu na koncie. Do wszystkich partnerów podchodzimy indywidualnie, a najlepsi mogą liczyć na premie i wysokie prowizje. Korzystamy z nowoczesnej platformy HasOffers, dzięki czemu oferujemy konkurencyjne wynagrodzenia i konwersję danych w czasie rzeczywistym. Dołącz do nas i zarabiaj z nami szybką gotówkę!

Podobne artykuły: