5 prostych strategii, dzięki którym zwiększysz swoje dochody w 2024 roku
Masz apetyt na rozwój, ale nie jesteś pewien, jak zwiększyć swoje dochody? Ten artykuł jest dla Ciebie. Sprawdź, 5 sposobów na zwiększenie dochodów.Kiedy zakładasz swój biznes, wkładasz w niego wiele ciężkiej pracy. W pewnym momencie jednak cała ta praca się opłaca; uzyskujesz pewien poziom sukcesu i zdobywasz to, co wielu nazywa "ugruntowaną pozycją". Zarabiasz dobre pieniądze, masz stałych klientów, a twoja firma odnosi sukcesy pod względem finansowym.
Jeśli jesteś w tym punkcie, zazwyczaj masz jedną z dwóch opcji: Pozostanie tam, gdzie jesteś lub dążenie do jeszcze większego rozwoju firmy. Jeśli jesteś szczęśliwy tam, gdzie jesteś, to jest to całkowicie w porządku! W końcu nie każdy chce się rozwijać z roku na rok, bo jego priorytety i cele są inne.
SPIS TREŚCI
- Stawka za projekt (a nie za godzinę). Wady naliczania za godzinę
- Zwiększaj swoje stawki z nowymi potencjalnymi klientami
- Popraw swoją produktywność. Strategie poprawy produktywności
- Zwiększ sprzedaż dla istniejących klientów. Strategie zwiększania sprzedaży dla klientów
- Pielęgnuj kontakty, poproś o rekomendacje
Jeśli jednak jesteś głodny rozwoju i dodatkowych dochodów - ale nie jesteś pewien, jak zacząć zarabiać pieniądze - to jesteś we właściwym miejscu. W tym wpisie omówimy 5 sposobów, dzięki którym możesz zwiększyć swoje wynagrodzenie i przenieść swoją firmę na wyższy poziom.
I co najważniejsze? Wdrożenie tych strategii w celu wygenerowania większej ilości gotówki nie będzie wymagało prawie tak wiele wysiłku, jak założenie firmy. Oczywiście, nadal będziesz musiał włożyć trochę wysiłku, aby zarabiać pieniądze i zwiększać swoje dochody, ale jest to po prostu inny rodzaj wysiłku.
Przyjrzyjmy się, jak zwiększyć swój dochód, poprawić przepływ gotówki i wygenerować dodatkowy dochód, którego potrzebujesz, aby wybić swoje cele finansowe ponad przeciętność.
1. Stawka za projekt (a nie za godzinę)
Opłata za godzinę może wydawać się idealna. Po prostu mierzysz czas, który spędzasz nad projektem i wysyłasz klientowi fakturę za te rozliczane godziny. Podczas gdy naliczanie za godzinę ma swoje uzasadnienie i czasami nie można go uniknąć, ma też wady.
Wady naliczania za godzinę:
- Nie jesteś nagradzany za to, że stajesz się lepszy i szybszy w wykonywaniu pracy.
- Niektórzy klienci mogą kwestionować Twoje stawki godzinowe i targować się o cenę.
- Zbyt duży nacisk kładzie się na czas potrzebny do ukończenia projektu, a nie na jego wartość.
Dlatego jednym ze skutecznych sposobów na zwiększenie swoich dochodów (i szybkie zwiększenie dochodów) jest przejście na model wyceny za projekt.
Kiedy ustalasz cenę za projekt, przenosisz uwagę na wartość i otrzymujesz wynagrodzenie za to, że jesteś coraz szybszy i lepszy w swojej pracy. To może nie tylko pomóc Ci szybciej osiągnąć swoje cele finansowe, ale może także zwolnić wolny czas, aby podjąć więcej pracy z klientami - co może pomóc Ci zarobić jeszcze więcej dodatkowych pieniędzy w Twoim własnym czasie.
Czytaj również:10 najlepszych finansowych postanowień noworocznych na 2023 r.
2. Zwiększaj swoje stawki z nowymi potencjalnymi klientami
Większość freelancerów skupia się na wypełnianiu swojego portfolio większą ilością pracy. Nie ma nic złego w marketingu i zdobywaniu większej ilości klientów, i my to zalecamy, ale wielu pomija podnoszenie swoich stawek lub nie robi tego z obawy, że przegoni potencjalnych klientów.
Wiele osób decyduje się na podwyższenie stawki, a następnie błędnie wierzy, że jest to stawka obowiązująca na rynku i kontynuuje naliczanie tej stawki dla wszystkich przyszłych klientów. Regularne podnoszenie stawek jest ważnym elementem realizacji celów finansowych, osiągnięcia niezależności finansowej i konsekwentnego dostarczania większej ilości pieniędzy do firmy.
Jednak o ile powinieneś podnieść swoje stawki w przypadku nowych klientów? Chociaż nie ma magicznej liczby, Szybka Gotówka sugeruje, aby podnieść je o 20% w przypadku wszystkich nowych klientów. Możesz również ustalić minimalną inwestycję dla nowych projektów, których się podejmiesz (np. nie będziesz rozważał nowej pracy lub współpracy z firmą nad nowym projektem, jeśli nie przyniesie on co najmniej 1000 złotych dodatkowego dochodu).
A jeśli wydaje Ci się, że to za dużo, to wcale nie. Jeśli zapewniasz wysokiej jakości usługi, z których dotychczasowi klienci są zadowoleni, testuj na nich swoje możliwości. Nie mówimy, że powinieneś zdzierać z ludzi, ale to, co mówimy, to że powinieneś przetestować swoje założenia i uzyskać dobre wynagrodzenie za usługi, które świadczysz.
3. Zwiększ swoją produktywność
Wybierz dowolny typ projektu, który realizujesz dla klienta. Może to być projektowanie strony internetowej, pisanie tekstów, a nawet pstryknięcie kilku zdjęć, a następnie edycja tych zdjęć za pomocą programu do obróbki.
Niezależnie od projektu, istnieje duża szansa, że masz pojęcie ile czasu, zajmuje wykonanie tych projektów (jeśli nie masz, zacznij śledzić swój czas).
Teraz wyobraź sobie, że możesz ukończyć te same projekty w krótszym czasie i nadal otrzymywać takie samo wynagrodzenie. Oto potęga zwiększonej produktywności. Jak jednak dokładnie zwiększyć produktywność? Oto kilka sposobów.
Strategie poprawy produktywności:
- Korzystaj z techniki koncentracji 50-20-50: Przeznacz 50-minutowe bloki czasu na intensywną pracę, zrób 20-minutową przerwę, a następnie powtórz tę 50-minutową sesję.
- Zleć zadania wirtualnemu asystentowi, zatrudnij wykonawców lub zatrudnij dodatkowych pracowników, abyś mógł uwolnić czas i skupić się na pracy z klientami i marketingu.
- Automatyzacja uciążliwych procesów ręcznych, takich jak księgowość i rachunkowość z oprogramowaniem księgowym w chmurze.
4. Zwiększ sprzedaż dla istniejących klientów
Twoi obecni klienci są najłatwiejszymi osobami do współpracy. Ponieważ już z Tobą współpracowali, wiedzą, że jesteś wiarygodnym dostawcą i partnerem, co oznacza, że z większym prawdopodobieństwem będą chcieli dodatkowo zainwestować w Twoją firmę lub usługi.
I nie, to nie jest szalone stwierdzenie - jest ono poparte kilkoma solidnymi statystykami: Obecni klienci są o 50% bardziej skłonni do wypróbowania nowych produktów i wydają 31% więcej w porównaniu z nowymi potencjalnymi klientami - co oznacza, że wykorzystanie istniejącej bazy klientów jest świetnym sposobem na generowanie większych dochodów (i większej wypłaty).
Strategie zwiększania sprzedaży dla klientów:
- Zapewnij lepszą wersję swojej pracy. Ta strategia może obejmować tworzenie różnych pakietów, które możesz zaoferować: Jeden w niskiej cenie, a drugi w wyższej.
- Przedstaw dodatkowe usługi, aby pomóc klientom w ich pracy. Możesz zapewnić usługę pod klucz zamiast pojedynczej usługi. Na przykład, jeśli piszesz, możesz współpracować ze specjalistą od projektowania graficznego, który może tworzyć infografiki.
- Bądź na bieżąco z tym, czego chcą Twoi klienci. Możesz rozpocząć pracę z klientem, oferując konkretną usługę, ale potem odkryć, że ich potrzeby się zmieniają. Dostosuj się do tych zmian i daj im rozwiązanie, które pomoże im rozwiązać ich problemy.
5. Pielęgnuj kontakty, poproś o rekomendacje
Często zdarza się również, że docieramy do potencjalnych klientów tylko po to, aby stwierdzić, że:
- Czas jest kiepski.
- Nie mogą zmieścić Cię w swoim budżecie.
- Mają wszystko załatwione we własnym zakresie.
Często spotykam się z tym u klientów, którzy proszą mnie o dotarcie do nich w przyszłości, ponieważ nie są gotowi na inwestycję teraz - ale spodziewają się, że sytuacja może się zmienić. Niezmiennie to robię i w niektórych przypadkach korzystam z tych samych taktyk wymienionych w poprzedniej sekcji.
Chociaż to działa, jest też lepszy sposób: Pielęgnowanie leadów poprzez uruchomienie newslettera. Wysyłanie raz w miesiącu e-maila z pomysłami na treści i ogólnym przypomnieniem, że nadal żyjesz i świadczysz usługi, utrzymuje Cię na szczycie świadomości. Dzięki temu, gdy klienci w końcu zdecydują się na wprowadzenie kogoś na pokład, są duże szanse, że będziesz pierwszą osobą, o której pomyślą.
Jest to nie tylko świetny sposób na pielęgnowanie kontaktów, ale także sposób na budowanie nowych umiejętności (np. copywriting i projektowanie), które mogą pomóc Ci podnieść swoje stawki i przynieść więcej dochodów do firmy.
Poproś o rekomendacje
Ostatnie badania pokazują, że 85% małych firm pozyskuje klientów poprzez relacje ustne, co stanowi 26% więcej niż druga najpopularniejsza metoda - wyszukiwarki. Polecenia są niewiarygodnie potężnym sposobem na rozwój Twojej firmy - i na wykorzystanie obecnej pracy lub relacji do nowej pracy lub relacji.
Pomyśl tylko o tym: Jeśli ktoś kocha Twoją pracę i poleca Cię swojemu kontaktowi, ten kontakt ma większą szansę na konwersję tylko dlatego, że polecenie pochodzi z wiarygodnego źródła.
Jeśli chcesz zwiększyć swoje dochody dzięki poleceniom, musisz być proaktywny. Tak więc, podczas gdy możesz oczekiwać, że dostaniesz kilka poleceń bez konieczności ubiegania się o nie, możesz - i powinieneś - wyrobić sobie nawyk aktywnego proszenia o nie. Wiem, co możesz sobie pomyśleć: czy nie wyjdzie to na desperację? Krótka odpowiedź brzmi: nie.
Szybka Gotówka zaleca co kwartał wysyłać e-mail z prośbą o polecenie. Skup się tylko na najlepszych klientach - tych, z którymi masz dobre relacje.
Możesz poprosić ich o osobiste polecenie przyjaciół lub członków rodziny, którzy ich zdaniem dobrze pasowaliby do Twoich usług - lub możesz poprosić ich o szersze rozpowszechnienie informacji w swojej sieci (np. zamieścić post na swoim koncie w mediach społecznościowych).
Podsumowanie
Jeśli jesteś właścicielem firmy o ugruntowanej pozycji, cieszącym się z tego, gdzie jesteś, to w porządku. Ale jeśli chcesz przenieść swój biznes na wyższy poziom, to te 5 strategii jak zwiększyć swoje dochody pomoże Ci się tam dostać.
Nie musisz wdrażać tych wszystkich strategii naraz. W rzeczywistości zalecamy, abyś wybrał tylko kilka i skupił się na nich, zanim przejdziesz do innych. Poświęć niewielką ilość czasu każdego dnia, aby zobaczyć, jak możesz zoptymalizować te strategie. Nie muszą to być godziny pracy - wystarczy 15 minut dziennie.
Okres
dni